ΠΩΣ ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΣΟΚ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

διατροφικό

Οι ημέρες των γιορτών και κυρίως του Πάσχα χαρακτηρίζονται από μια διατροφική κραιπάλη που πολλές φορές προκαλεί διάφορα συμπτώματα στον οργανισμό μας και κυρίως στο έντερο που είναι και το όργανο το οποίο, μαζί με το στομάχι, επιβαρύνονται περισσότερο από τις μεγάλες ποσότητες τροφών που καταναλώνουμε. Βλέπετε ότι ακόμη και οι πιο… πιστοί της διατροφής είναι δύσκολο να αντισταθούν στο αρνάκι και τα υπόλοιπα εδέσματα στο πασχαλινό τραπέζι. Φέτος μάλιστα, που γιορτάσαμε μαζί Πάσχα και Πρωτομαγιά, με μόλις τρεις ημέρες διαφορά, μάλλον ο οργανισμός μας βγήκε πιο επιβαρυμένος από τις γιορτές. Έτσι, μετά το πασχαλινό γλέντι έχουμε ανάγκη να ξαναβάλουμε τον οργανισμό μας σε συνθήκες καθημερινής διατροφής, ώστε να επανέλθει από τυχόν φουσκώματα ή άλλα δυσάρεστα συμπτώματα που μας άφησαν οι γιορτές.

μορφογιαννη

Η Λαρισαία διαιτολόγος Στέλλα Μορφογιάννη μιλά στο tirei.gr για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να επαναφέρουμε τον οργανισμό μας από το γιορτινό σοκ που υπέστη. “Με το πολύ κρέας και κυρίως μετά τη νηστεία -που δεν καταναλώνουμε ούτε κρέας ή λαχανικά, καθόλου ψάρια- κατά κάποιον τρόπο “βάζουμε πολλές τοξίνες στο οργανισμό μας”. Δεν είναι μόνο το κρέας είναι και όλα τα υπόλοιπα, αυγά, κουλούρια, τσουρέκια κλπ. Αποτέλεσμα είναι να καταναλώνουμε πολλά λιπαρά και βέβαια πολύ αλκοόλ. Το καλό είναι ότι αυτές οι ημέρες είναι μία άντε δύο και δεν συνεχίζονται. Το κακό όμως είναι ότι καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες από πολλές τροφές”, μας λέει η Στέλλα Μορφογιάννη.

Όλα αυτά λοιπόν που καταναλώνουμε σε αφθονία και μάλιστα μετά από 50 ημέρες νηστεία προκαλούν ένα σοκ στον οργανισμό μας. “Είναι αλήθεια ότι αυτό δημιουργεί μια έκρηξη στον οργανισμό μας. Πρέπει όμως σιγά-σιγά να επανέλθουμε στη φυσιολογική μας καθημερινή διατροφή. Ξεκινάμε λοιπόν από μια ισορροπημένη υγιεινή διατροφή, που περιέχει όλες τις τροφές. Να φάμε ένα λαχανικό, ένα όσπριο, ένα ψάρι. Ας αποφύγουμε για λίγες ημέρες το κρέας. Η μέρα μας πρέπει να περιέχει και γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά και ψωμί, πατάτες, ρύζι, πάντα σε λογικές ποσότητες. Οι συνδυασμοί των τροφών δεν παχαίνουν, παχαίνει η ποσότητα”, υποστηρίζει η διαιτολόγος. Η επαναφορά από την πασχαλινή κραιπάλη διαρκεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, δύο με τρεις ημέρες.

διατροφική πυραμίδα

Όμως αρκετοί από εμάς κάναμε νηστεία, αλλά όταν ανεβήκαμε στην ζυγαριά αντί να χάσουμε κιλά, η βελόνα πήρε την… ανηφόρα. Λίγο παραπάνω ψωμάκι, λίγο πιο XL μερίδες και το παντελόνι δείχνει να ασφυκτιά. Πώς χάνουμε λοιπόν αυτά τα παραπάνω κιλά; Σύμφωνα με την κα Μορφογιάννη πρέπει να κάνουμε άμεσα δύο πράγματα: “να ρυθμίσουμε τη διατροφή μας στα πρότυπα της μεσογειακής διατροφής και βέβαια να αυξήσουμε την άσκηση, που μάλλον την ξεχάσαμε τις γιορτές. Δεν γίνεται μόνον με την διατροφή. Έτσι θα έχουμε ένα καλύτερο και άμεσο αποτέλεσμα και τα ρούχα δεν θα ζορίζονται πλέον πάνω μας. Βέβαια να θυμόμαστε ότι πρέπει να τρώμε όλα τα γεύματα και να μην αφήνουμε το στομάχι μας άδειο, καθώς η γλυκόζη του οργανισμού μας θα πέσει και τότε θα χρειαστεί να φάμε περισσότερο και να καταναλώσουμε και κάποιο γλυκό”.

Το ίδιο ακριβώς θα πρέπει να ακολουθήσετε αν θέλετε να χάσετε τα κιλά ενόψει του καλοκαιριού. Τα πολλά μικρά συχνά γεύματα είναι το μυστικό. Σε συνδυασμό μάλιστα με την κατανάλωση περισσότερων λαχανικών και φρούτων θα επιτύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Άλλωστε το καλοκαίρι προτιμάμε και φαγητά με λιγότερες θερμίδες, γεγονός που βοηθάει στην απώλεια βάρους.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

IMG_1529

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΨΗΦΙΔΕΣ

Με αφορμή την Έκθεση «Το ψηφιδωτό ως σύγχρονη τέχνη» Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα. Γράφει η Λίνα Μουσιώνη   Ψηφιδωτό, λοιπόν. Η μνήμη ...