ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ LEGO ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΡΟΜΠΟΤ

Vasilis-Giannis-George

Μιλούν” τη ρομποτική γλώσσα με μια άνεση που ξαφνιάζει, αναγνωρίζουν τον κώδικα και είναι σε θέση να εξηγήσουν πώς και γιατί κινείται η Γη, πού βρίσκεται η ζώνη των αστεροειδών, αλλά και ποιός είπε το “τα πάντα ρει”. Αναλύουν και παρουσιάζουν το project τους με ύφος επαγγελματικό -είναι μόλις 10 ετών. Οι μικροί προγραμματιστές της Θεσσαλίας παίζουν τα lego και τον Γαλαξία στα δάχτυλα των χεριών τους -και το απέδειξαν στον 2ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου, στο ΤΕΙ Θεσσαλίας στη Λάρισα.

mikroi mathites

Οι φωνές των παιδιών ξεχύνονται από τις πόρτες και τα παράθυρα του κλειστού Γυμναστηρίου των ΤΕΙ Λάρισας. Μέσα στο Γυμναστήριο, επικρατεί “οργανωμένο” χάος. Οι γονείς είναι “παρκαρισμένοι” στην εξέδρα, ενώ στο χώρο του γηπέδου έχουν συγκεντρωθεί 150 μαθητές, από 35 δημοτικά σχολεία και γυμνάσια της Θεσσαλίας για να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους. Στα αριστερά, βρίσκονται οι …μικροί, ενώ στην άλλη πλευρά, οι λίγο μεγαλύτεροι μαθητές των γυμνασίων, αναζητούν την Ιθάκη και προσπαθούν να βγουν από το Λαβύρινθο, αποφεύγοντας τον Μινώταυρο. Το θέμα του διαγωνισμού είναι ο “Γαλαξίας” για τους μεν μικρότερους μαθητές, για τους δε μεγαλύτερους, τα πράγματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα. Τα ρομπότ τους καλούνται να πραγματοποιήσουν “Ταξίδι στην Αρχαιότητα”. Σε πρώτη φάση, πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένη διαδρομή, που “μοιάζει” με το ταξίδι του μυθικού ήρωα Οδυσσέα, στην αναζήτηση της Ιθάκης, ενώ σε δεύτερη φάση, πρέπει να πλοηγηθούν σε έναν λαβύρινθο και να βρουν την έξοδο.

Μικροί εξερευνητές

Ο Βασίλης, ο Γιάννης και ο Γιώργος “παλεύουν” με το ρομπότ τους, κάνοντας ρυθμίσεις, ώστε να αποκρίνεται σωστά στις εντολές που λαμβάνει. “Φτιάξαμε ένα διαστημικό όχημα εξερεύνησης, το οποίο μπορεί να πάει στη Σελήνη και τον Άρη. Το αμάξι μας μπορεί να αποφεύγει τις ανωμαλίες του εδάφους στη Σελήνη ή σε άλλους πλανήτες. Μπορεί επίσης, εάν φτάσει σε γκρεμό ή σε σημείο που να κινδυνεύει να αναποδογυρίσει, να γυρίσει πίσω και να πάρει άλλη κατεύθυνση. Θα σας δείξω ακριβώς πώς γίνεται…”, λέει. Τους αρέσουν πολύ τα lego –φυσικά- αλλά και το ότι μαθαίνουν συνεχώς καινούρια πράγματα. Ξεκίνησαν φέτος να παρακολουθούν τα μαθήματα ρομποτικής και θέλουν να συνεχίσουν και με άλλες κατασκευές. Είναι όλοι τους μαθητές τετάρτης δημοτικού, και μετείχαν στο διαγωνισμό ως Ομάδα της τάξης Εκπαιδευτικής Ρομποτικής των ΤΕΙ Θεσσαλίας/WRO.

TriRoboNauts

TriRoboNautsΗ Γαλήνη 10 ετών, ο Νεκτάριος 11, ο Φώτης 11, η Στεφανία, 10 και ο Βασίλης 8 ετών είναι μαθητές στο 2ο και στο 5ο δημοτικό σχολείο Τρικάλων. Έχουν έρθει στο διαγωνισμό ως “TriRobonauts”, που σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει Τρικαλινοί Ρομπο-Αστροναύτες. Έχουν φτιάξει μια διαστημική βάση στον πλανήτη Άρη, με θερμοκήπιο, διαστημικό όχημα, πλατφόρμα συλλογής χώματος και εξέδρα εκτόξευσης μικρών σκαφών. Η βάση μπορεί να φιλοξενήσει έξι ανθρώπους, ενώ τα συστήματα επικοινωνούν μεταξύ τους και με τηλεμετρία. Τα παιδιά χρειάστηκαν τρεις μήνες για να κατασκευάσουν το συνολικό project. Ο Βασίλης, αν και μόνο 8 ετών, θέλει να γίνει μηχανικός χημικός, ο Νεκτάριος θέλει να γίνει γιατρός ή δικηγόρος, ο Φώτης θέλει να γίνει γιατρός ή μαθηματικός. Η Στεφανία θέλει να γίνει αρχιτέκτονας και να κατασκευάσει μια πόλη, όπου τα πάντα θα λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ η Γαλήνη θέλει να γίνει προγραμματίστρια και να ασχοληθεί με την επαναδημιουργία των κατασκευών της αρχαιότητας.

L.P.M. – Legends of Pera Mahalas

LPMΕίναι οι L.P.M. ή αλλιώς Θρύλοι του Πέρα Μαχαλά”. Ο Νίκος Ζιαγκλιαβός, 13 ετών, ο Σπύρος Πάλλης, 14 ετών και ο Χρήστος Παρασκευούδης, επίσης 14 ετών, διαγωνίζονται στο “Ταξίδι στην Αρχαιότητα”. Το ρομπότ τους τα έχει πάει μέχρι στιγμής πολύ καλά, καθώς καταφέρνει να ολοκληρώσει την “Οδύσσεια” χωρίς προβλήματα και σε μικρό χρόνο. Παρακολουθούν τα μαθήματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής εδώ και ενάμιση χρόνο, κάθε Σάββατο ή Παρασκευή, ανάλογα με το πρόγραμμά τους. Βρίσκουν εξαιρετικά δημιουργική και διασκεδαστική την ενασχόλησή τους. Είναι και λίγο “βετεράνοι”, καθώς συμμετείχαν και στον περσινό διαγωνισμό , φτάνοντας μέχρι τον τελικό, στην Αθήνα. Ο Χρήστος θέλει με κάποιον τρόπο να συνδυάσει μουσική -παίζει κιθάρα- με τη ρομποτική, ενώ ο Νίκος ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με τα μαθηματικά και την οικονομία. Ο Σπύρος, πάλι, θέλει να φτιάξει ένα ρομπότ που να ισορροπεί σε μία ρόδα -θέλει να γίνει μηχανικός με ειδίκευση στη ρομποτική.

Labyrinth

Η αγωνία κορυφώνεται, καθώς οι κριτικές επιτροπές αρχίζουν να “εξετάζουν” μικρούς και μεγαλύτερους μαθητές. Μερικές διορθώσεις και η παρουσίαση αρχίζει. Το πρώτο τρακ ξεπερνιέται πολύ εύκολα, ενώ το πιο δύσκολο σημείο είναι το εάν θα ανταποκριθεί το ρομπότ ή όχι. Κάποιες ομάδες τα καταφέρνουν καλύτερα, κάποιες ομάδες όχι. Το θέαμα, όμως, είναι εκπληκτικό: μικρά δαχτυλάκια που κουμπώνουν, ξεκουμπώνουν, διορθώνουν, δοκιμάζουν, ελέγχουν το λογισμικό και προσπαθούν ξανά και ξανά. Στα “τραπέζια” της “Ιθάκης” και του “Μινώταυρου”, κάποιοι ενθουσιάζονται, κάποιοι απογοητεύονται. Μερικά από τα οχήματα ολοκληρώνουν τη διαδρομή σε σύντομο χρόνο, αναγνωρίζοντας σωστά τη διαδρομή, ενώ κάποια άλλα βγαίνουν εκτός. Πού και πού ακούγονται χειροκροτήματα και επευφημίες -κάποιοι έχουν μάθει τα αποτελέσματα και χαίρονται γι΄αυτά. Άλλοι, πάλι, φεύγουν λίγο απογοητευμένοι, αλλά αποφασισμένοι να τα πάνε καλύτερα την επόμενη φορά.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

WP_20151209_14_08_08_Pro [360296]

Η ΖΩΗ ΣΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Σε μια πόλη, αυτό που θα «τραβήξει» πρώτα το μάτι ενός ανθρώπου, είναι τα φωτεινά, τα προβεβλημένα και τα κεντρικά σημεία της. Κι όμως, ...