Ο Κ. ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ ΘΙΓΕΙ ΤΙΣ ΚΑΚΟΤΟΠΙΕΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

11243628_1598615057080372_5195430182345143004_n

Συνέχεια στο θέμα του τί ῥεῖ αναφορικά με την χρήση ή όχι πλαστικού χρήματος στους σταθμούς διοδίων του εθνικού οδικού δικτύου της χώρας (βλ.: Διόδια: Πως τα περνάς χρωστώντας ένα πακέτο τσιγάρα στον Μπόμπολα) φαίνεται ότι δίνεται με την ερώτηση που κατέθεσε την Παρασκευή στην Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, ο βουλευτής Λάρισας με το Ποτάμι, Κωσταντίνος Μπαργιώτας.

Ο βουλευτής εκτός από το θέμα της άρνησης χρήσης χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών στους σταθμούς διοδίων την ώρα που ο νόμος το απαγορεύει, θίγει και άλλα σημαντικά προβλήματα του οδικού δικτύου, όπως τις κακοτεχνίες με την υποχώρηση του οδοστρώματος στο ύψος του Μπράλου κοντά στην Λαμία μέχρι τον Μώλο -μια απόσταση 11 χιλιομέτρων. Μάλιστα ο βουλευτής τονίζει πως ενώ δεν γίνονται εργασίες συντήρησης και επιδιόρθωσης του δικτύου από την ανάδοχο εταιρία, οι τιμές των τελών που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί παραμένουν αμετάβλητες.

Απάντηση, άραγε, θα πάρει ή θα του υπογράψουν ένα «Έντυπο Αδυναμίας Καταβολής Απάντησης προς Βουλευτή»; Σίγουρα θα υπάρχει ένα!

Ολόκληρη η ερώτηση του βουλευτή Λαρίσης με «το Ποτάμι» προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΘΕΜΑ: «Κακοτεχνίες και επισκευαστική αμέλεια στις εθνικές οδούς με το ύψος των διοδίων να παραμένει αμετάβλητο»

Όπως προκύπτει από την ανάλυση (03/2016) της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) επί της Πράξεως Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη θέσπιση περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων και τις τροποποιήσεις των νόμων 4063/2012, 4172/2013, 4331/2015 και 4334/2015, ΦΕΚ Α’ 84/18.07.2015», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει έκτοτε, μια επιχείρηση δεν μπορεί να αρνηθεί συναλλαγές με κάρτες, διότι προβλέπεται ότι «όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, με βαρύτατα πρόστιμα ή/και φυλάκιση, κατά τις διατάξεις των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα, του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α΄ 191), του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α΄ 21), και του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α΄ 173), όπως ισχύουν».

Ωστόσο, σύμφωνα με καταγγελίες, μεγάλες επιχειρήσεις, όπως ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., δεν δέχονται χρεωστικές κάρτες υποχρεώνοντας τον πελάτη-χρήστη να συμπληρώσει το «Έντυπο Αδυναμίας Καταβολής Τέλους Διοδίων και Αναγνώρισης Χρέους». Στην ουσία πρόκειται για μια βεβαίωση αδυναμίας πληρωμής. Μάλιστα, στο έντυπο αναγράφεται ότι «πληρώνεται σε οποιονδήποτε εν ενεργεία σταθμό διοδίων του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου με την επίδειξη αυτού» και υπάρχει ρητή αναφορά ότι ο οφειλέτης παραιτείται από «οποιαδήποτε ένσταση ή ένδικο βοήθημα ή ένδικο μέσο αναφορικά με το χρέος σου ως προς τα ποσά αυτά». Με άλλα λόγια, σε περίοδο περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και διαρκών κυβερνητικών εξαγγελιών περί επέκτασης των ηλεκτρονικών συναλλαγών, οι ανάδοχες εταιρίες αυτοκινητοδρόμων δέχονται μόνο μετρητά.

Με το ν. 4219/2013 (ΦΕΚ Α’, 269/11-12-2013) τροποποιήθηκαν οι αρχικές συμβάσεις και έγινε επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», «Ιόνια Οδός», «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65» και «Ολυμπία Οδός». Το Δημόσιο ανέλαβε όλα τα βάρη και τις επιπτώσεις από την οικονομική κρίση, ενώ παράλληλα υπήρξε σημαντική αύξηση της τιμής των διοδίων. Συγκεκριμένα, τα τέλη διοδίων από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα ανέρχονται σε 21,5 ευρώ (354,2 χιλιόμετρα και 0,06 ευρώ το χιλιόμετρο).

Με αυτά τα δεδομένα, η αρτιότητα κατασκευής των έργων θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη και η επισκευαστική αμέλεια να μην επανέρχεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στη δημόσια συζήτηση. Δεν νοείται με 0,06 ευρώ το χιλιόμετρο να υπάρχουν λακκούβες και ρωγμές στο οδόστρωμα, πινακίδες με λανθασμένες ενδείξεις, καπάκια υπόγειων αγωγών που προεξέχουν επικίνδυνα, ανώμαλη εναλλαγή παλιού και νέου τάπητα, κλειδωμένες τουαλέτες, σκουριασμένα κιγκλιδώματα και να μην υπάρχουν τεχνικά έργα απορροής ομβρίων υδάτων, διαγραμμίσεις και επαρκής φωτισμός. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων προς Mπράλο/Άμφισσα και προς Μώλο (201ο και 190ο χλμ. αντίστοιχα) υπάρχουν εγκάρσιες ανωμαλίες (σαμάρια) ιδιαίτερα επικίνδυνα που προέρχονται είτε από σημαντική καθίζηση του οδοστρώματος είτε από αστοχία των τεχνικών έργων. Επί ένα τουλάχιστον έτος και παρά την έκδηλη επικινδυνότητα του σημείου, η ανάδοχος εταιρία (κεντρική οδός) τοποθέτησε μεν προσωρινή σήμανση, αλλά δεν προέβη σε καμία επισκευή.

Όλα αυτά τη στιγμή που σε ευρωπαϊκές χώρες (χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ιταλία) το ύψος των διοδίων καθορίζεται βάσει των χιλιομέτρων που διήνυσε ο πελάτης-χρήστης, ο οποίος μάλιστα εάν γίνονται έργα κατασκευής ή συντήρησης στον δρόμο, απαλλάσσεται της υποχρέωσης καταβολής του αντιτίμου για το συγκεκριμένο τμήμα.

Επειδή η άρνηση της πληρωμής με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες αντίκειται στο νόμο,

Επειδή οι επισκευές στις εθνικές οδούς δεν είναι ζήτημα καλλωπισμού, αλλά οδικής ασφάλειας,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1)Είναι σε γνώση σας η παράνομη άρνηση από την πλευρά των ανάδοχων εταιριών αυτοκινητοδρόμων της πληρωμής των διοδίων με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες; Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε;

2)Πού οφείλεται η επισκευαστική αβελτηρία;

Ο ερωτών βουλευτής

Κωνσταντίνος Μπαργιώτας – Λάρισας

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

mrclogo

ΤΙΠΟΤΑ ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ ΣΤΙΣ 17/12/2015

#Σύμφωνο Συμβίωσης Χθες το βράδυ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, οι κυβερνητικοί εταίροι του ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ, καταψήφισαν την διάταξη για το Σύμφωνο Συμβίωσης. Παρά το ...