ΜΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΥ ΑΝΤΕΞΕ ΣΤΗ ΚΡΙΣΗ

WP_20160218_10_25_45_Pro

Είναι ίσως η περίοδος που ο αγροτικός τομέας περνά δύσκολα και καλείται να προχωρήσει σε μια άλλη φάση. Ο αγρότης εκτός από την παραγωγή του προϊόντος καλείται να αναλάβει και κάποια άλλα στάδια μέχρι αυτό να φτάσει στον καταναλωτή. Εκτός από την παραγωγή είναι πλέον ανάγκη για να διατεθεί το προϊόν, ο αγρότης να αναλάβει τη συσκευασία ακόμη και τη διάθεσή του στο ράφι. Άλλωστε, η διεθνής αγορά ζητά ποιοτικά προϊόντα σε καλύτερες τιμές, με την προϋπόθεση ότι αυτά είναι συσκευασμένα και έτοιμα να διατεθούν. Μια πρωτοπόρα επιχείρηση σε αυτό τον τομέα είναι η ΓΕΩΡΓΕΙΝ Α.Ε. Η εταιρεία απαρτίζεται από αγρότες, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει ένα θερμοκήπιο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που παράγουν αποκλειστικά ντομάτα και αγγούρι, τα οποία τα συσκευάζουν και τα διαθέτουν στο τελικό αποδέκτη που είναι ο καταναλωτής.

WP_20160218_10_26_16_ProΗ επιχείρηση στήθηκε το 2004 σε ένα χωράφι 16 στρεμμάτων. Ο Αποστόλης Δημητριάδης είναι ένας από τους αγρότες που ξεκίνησε αυτό το εγχείρημα πριν από 11 χρόνια με μια νέα μέθοδο που πραγματικά δίνει ποιοτικά προϊόντα. «Με την υδροπονική μέθοδο που εφαρμόζουμε, έχουμε μεγαλύτερη παραγωγή αλλά και καλύτερη ποιότητα προϊόντων, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο είδος καλλιέργειας. Έτσι, ελέγχουμε καλύτερα την καλλιέργειά μας και χρησιμοποιούμε λιγότερα φυτοφάρμακα και λιπάσματα, καθώς τα θρεπτικά συστατικά στα φυτά διοχετεύονται με το νερό και όχι απευθείας από το έδαφος» μας λέει.

Ο Απόστολος Δημητριάδης παραδέχεται ότι το εγχείρημα μέχρι την εμφάνιση της κρίσης το 2008 είχε δώσει πολλούς καρπούς. Όμως μετά το 2008 τα πράγματα άλλαξαν. «Από το 2010 και μετά, λόγω του σκαμπανεβάσματος του εμπορίου, προκλήθηκε πρόβλημα σε τραπεζικό επίπεδο. Αποτέλεσμα ήταν να αυξηθούν τα επιτόκια και να δυσκολέψουν οι πληρωμές. Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε μια αναδιάρθρωση καλλιεργειών και αντί να καλλιεργούμε 12 μήνες, να καλλιεργούμε 10, λόγω του οτι τα καύσιμα ήταν πολύ ακριβά» περιγράφει.

WP_20160218_10_52_54_ProΣύμφωνα με το σχεδιασμό τα χρόνια αυτά, αν η κρίση δεν είχε χτυπήσει την πόρτα της χώρας, θα είχαν καταφέρει να διπλασιάσουν την παραγωγή. Αλλά όπως υποστηρίζει «είναι μεγάλος άθλος που η επιχείρηση κρατήθηκε στα δύσκολα και τα τελευταία χρόνια τα πράγματα πάνε καλύτερα  και αναμένουμε να ανοίξει η αγορά».

Το μεγάλο ερώτημα βέβαια είναι, πόσο εύκολα στις παρούσες συνθήκες θα μπορούσε μια ομάδα αγροτών να ακολουθήσει ένα ανάλογο εγχείρημα; «Αυτό είναι το οξύμωρο στην εποχή που ζούμε. Για αυτού του είδους τα εγχειρήματα, δεν υπάρχουν τα χρήματα. Πολλοί αγρότες, θέλουν να κάνουν συσκευαστήρια για να φτάσουν το προϊόν ένα βήμα πριν από τον καταναλωτή και δεν μπορούν. Από τη άλλη, η αγορά είναι δύσκολη καθώς υπάρχουν δυσκολίες πληρωμών και από τις λαχαναγορές και από τα super markets. Επίσης δεν υπάρχει ρευστότητα από τις τράπεζες» υποστηρίζει.

WP_20160218_10_25_07_Pro

Ο Απόστολος Δημητριάδης που γνωρίζει καλά την αγορά τονίζει ότι το επόμενο διάστημα, αν οι τράπεζες ανοίξουν και βοηθήσουν τον αγρότη, ομάδες αγροτών θα μπορέσουν τα επόμενα χρόνια να ενεργοποιηθούν και να ξεκινήσουν ανάλογες προσπάθειες. Άλλωστε, ήδη μέσω της συμβολαιακής γεωργίας, πολλοί αγρότες διαθέτουν το προϊόν τους -όπως το σιτάρι- σε εταιρείες που βρίσκονται στο θεσσαλικό κάμπο. Ακόμη συνεταιριστικές ενώσεις συζητούν τη δυνατότητα να καθετοποιήσουν την παραγωγή και να διαθέσουν το τελικό προϊόν κατευθείαν στο καταναλωτή.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

fatdesigntirei

ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ: Η ΝΕΑ ΜΑΣΤΙΓΑ

Η παιδική παχυσαρκία αποτελεί πλέον μια σοβαρή ασθένεια του 20ου και 21ου αιώνα. Η αλματώδης αύξηση των περιστατικών, οι επιδημικές διαστάσεις που έχει αποκτήσει παγκοσμίως, ...