ΔΙΟΔΙΑ: ΠΩΣ ΤΑ ΠΕΡΝΑΣ ΧΡΩΣΤΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΑΚΕΤΟ ΤΣΙΓΑΡΑ ΣΤΟΝ ΜΠΟΜΠΟΛΑ

IMG_2229

Ένας κακός υπολογισμός των τελών των διοδίων που θα χρειαστείς από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα (εξάλλου έτσι όπως ξεφυτρώνουν οι μετωπικοί σταθμοί δεν είναι δύσκολο) και φτάνεις στην Πελασγία να είσαι 0,30 ευρώ «μέσα». Δεν το διαπιστώνεις εκ των προτέρων γιατί θεωρείς ότι όλα είναι οκ, και έτσι δίνεις όλη την ψιλούρα στον εισπράκτορα. Σου λέει ευγενικά ότι λείπουν τα 0,30 ευρώ και τον κοιτάς περίεργα. Κατόπιν, αντιλαμβάνεσαι το λάθος σου και του λες ότι δεν έχεις άλλο ρευστό επάνω σου. Του δίνεις την χρεωστική σου κάρτα. Σου λέει ότι δεν δέχονται κάρτα και ότι θα σου κόψουν μια βεβαίωση αδυναμίας πληρωμής. Την οποία και περιμένεις ένα ολόκληρο 20λεπτο στον ήλιο.

Δυο νέα υπάρχουν σε αυτό το ατυχές και εκνευριστικό περιστατικό. Πρώτον ότι δεν χρειάζεται σαν οδηγός να αγχώνεσαι ότι δεν θα σου φτάσουν τα χρήματα για τα διόδια. Υπάρχει το «Έντυπο Αδυναμίας Καταβολής Τέλους Διοδίων και Αναγνώρισης Χρέους». Δεύτερο νέο είναι το ότι μια μεγάλη επιχείρηση, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. (και υπάρχει βάσιμη υποψία πως το ίδιο ισχύει και για την Νέα Οδό, την Κεντρική Οδό και όλες τις Οδούς) δεν δέχεται πλαστικό χρήμα. Θέλει το ρευστό σου από τα capital controls.

Έντυπο Αδυναμίας Καταβολής Τέλους Διοδίων και Αναγνώρισης Χρέους

Έντυπο Αδυναμίας Καταβολής Τέλους Διοδίων και Αναγνώρισης Χρέους

Μάλιστα, από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών όταν θα τους ρωτήσεις γιατί έχεις ένα χαρτί που λέει ότι χρωστάς 3,40 ευρώ (ένα πακέτο τσιγάρα στον Μπόμπολα, δηλαδή) ενώ ήσουν καθόλα πρόθυμος να πληρώσεις με χρεωστική κάρτα (και συγκεκριμένα ένα ποσό που περνάει και contactless -χωρίς pin δηλαδή), θα σου απαντήσουν ότι «δεν υπάρχει τέτοιος τρόπος πληρωμής στους σταθμούς μας, παρότι είναι στα σχέδιά μας κάποια στιγμή να μπει. Προς το παρόν δεχόμαστε μόνο μετρητά. Θέλετε να σας ενημερώσω τώρα πως θα πληρώσετε το Έντυπο;» «Όχι κυρία μου, δεν θέλω να με ενημερώσετε. Θέλω να μου πείτε γιατί ενώ ο νόμος το επιβάλλει εσείς δεν το δέχεστε». «Δεν το επιβάλλει ο νόμος. Εάν το επέβαλλε θα το είχαμε εφαρμόσει φυσικά».

Δεν χρειάζεται πολύ googling για να βρει κανείς την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α’ 84/18.7.2015) γύρω από τα capital controls. Και ούτε την ανάλυση επ’ αυτής από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών με ημερομηνία Μαρτίου του 2016. Εκεί, στην ερώτηση «Μπορώ ως επιχείρηση να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες;» η απάντηση είναι: «ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, με βαρύτατα πρόστιμα ή/και φυλάκιση, κατά τις διατάξεις:

των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα,

του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α΄ 191),

του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α΄ 21), και

του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α΄ 173), όπως ισχύουν».

Screen Shot 2016-04-18 at 14.13.20

Αλλά να δεχθούμε ότι υπάρχει ένα παραθυράκι από τα χιλιάδες παραθυράκια στους νόμους του ελληνικού κράτους και ότι (όταν ο μανάβης παίρνει κάρτα) οι ανάδοχες εταιρίες των αυτοκινητοδρόμων πρέπει να πληρώνονται ρευστό 0,06 ευρώ το χιλιόμετρο από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα (354,2 χλμ και 21,5 ευρώ συνολικά τέλη διοδίων). Με 0,06 ευρώ το χιλιόμετρο, όμως, υπάρχουν και ορισμένες απαιτήσεις από τον πελάτη. Και κάποιες απορίες επίσης.

Ξεκινάμε από τις απαιτήσεις: Δεν νοείται με 0,06 ευρώ το χιλιόμετρο να υπάρχουν σαμαράκια, λακούβες, ρωγμές, διάφορα εμφανή και αισθητά επίπεδα ασφαλτοστρώσεων στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας, πινακίδες χιλιομετρικής απόστασης που προϋποθέτουν ότι περνάς από μαύρες τρύπες για να ισχύουν (στο νέο τμήμα πάνω από την Στυλίδα υπάρχει πινακίδα που λέει «Λάρισα 160 χλμ» και περίπου 10 χιλιόμετρα -και όχι 18- μετά υπάρχει πινακίδα που λέει «Λάρισα 142 χλμ»), κλειδωμένες τουαλέτες, θάμνοι που τα κλαριά τους ξεφεύγουν από το διάζωμα, σημαντική διαφορά οδηγικής εμπειρίας (και ασφάλειας) σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα.

Θα είχαμε όλη την καλή διάθεση να προτείνουμε το ιταλικό μοντέλο αυτοκινητοδρόμων, αλλά αφενός μπορεί να πάψει η εισροή ρευστού στα ταμεία, αφετέρου όποιος δεν μετέχει της ελληνικής παιδείας (έστω και της κυκλοφοριακής) είναι βάρβαρος. Τι συμβαίνει στην Ιταλία; Έχουν μόνο πλευρικούς σταθμούς. Εισέρχεσαι στον αυτοκινητόδρομο και παίρνεις μια καρτούλα. Κάνεις το ταξίδι σου και βγαίνεις από τον αυτοκινητόδρομο. Εκεί υπάρχει ένας άλλος σταθμός διοδίων όπου χτυπάς την καρτούλα και σου βγάζει το συνολικό αντίτιμο που πρέπει να πληρώσεις βάσει των χιλιομέτρων που διάνυσες. Μάλιστα, εάν γίνονται έργα στον δρόμο (κατασκευής ή συντήρησης) δεν πληρώνεις διόδια στο συγκεκριμένο κομμάτι. Τι βάρβαροι και απολίτιστοι οι Ευρωπαίοι!

Οι απορίες έχουν να κάνουν με γεγονότα που πηγάζουν ακριβώς από την ύπαρξη μετωπικών και όχι πλευρικών σταθμών. Γιατί να μην απαγορεύεται στα βαριά οχήματα να βγουν από το εθνικό δίκτυο; Δεν χρειάζονται φωτογραφικά ντοκουμέντα για να αποδείξουμε πως φορτηγά αλλά και ΙΧ οχήματα βγαίνουν από τις εξόδους πριν τους μετωπικούς, ακολουθούν τον παράδρομο και ύστερα επιστρέφουν στον κεντρικό άξονα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο δεν πληρώνουν τέλη (ή πληρώνουν το ένα τρίτο εφόσον υπάρχει πλευρικός, βλ. Θήβα) και φθείρουν δυο δίκτυα. Και το επαρχιακό του παραδρόμου και το επίσημο εθνικό. Όση ώρα περιμένει ο μη έχων ψιλά επάνω του υπομονετικά τον επόπτη του σταθμού να του φέρει μαζί με την αστυνομική του ταυτότητα ή το δίπλωμά του το «Έντυπο Αδυναμίας Καταβολής Τέλους Διοδίων και Αναγνώρισης Χρέους» θα μετρήσει εύκολα τρεις με τέσσερις νταλίκες να περνούν από τον παράδρομο.

Και επειδή το έθιξε η κυρία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών και καθότι μέχρι στιγμής δεν γνωρίζαμε την δυνατότητα πώλησης χρέους στον αυτοκινητόδρομο, θα σας πούμε και τι γράφουν οι οδηγίες για την εξόφλησή του: Πληρώνεται σε οποιονδήποτε εν ενεργεία σταθμό διοδίων του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου με την επίδειξη αυτού. Τι σημαίνει αυτό σε κόστος; Ότι βάζεις βενζίνη στο αυτοκίνητο, οδηγείς μέχρι το σταθμό του Μοσχοχωρίου, πληρώνεις 3,40 το χρέος και φυσικά τα 3,90 του σταθμού προκειμένου να συνεχίσεις και να φτάσεις ως το Κιλελέρ όπου και θα κάνεις αναστροφή. Σύνολο εξόδων: 12,30 ευρώ. Μάλιστα το χαρτί που υπογράφεις ντάλα στον ήλιο γιατί δεν είχαν POS στο σταθμό, αναφέρει ότι παραιτείσαι από «οποιαδήποτε ένσταση ή ένδικο βοήθημα ή ένδικο μέσο αναφορικά με το χρέος σου ως προς τα ποσά αυτά».

Υ.Γ. προς την Ανάδοχο Εταιρεία: Θα το πληρώσουμε, μην αγχώνεστε. Πρώτον γιατί πρέπει να κυκλοφορεί το χρήμα, όχι από τον παράδρομο αλλά από τον μετωπικό σταθμό και δεύτερον γιατί μας φτιάξατε την μέρα. Γελούσαμε από την Πελασγία μέχρι τη Λάρισα. Και, μεταξύ μας, ακόμη γελάμε.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

mrclogo

ΣΕΙΣΜΟΙ ΣΕ ΠΕΙΣΜΑ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ

#Σεισμός Ο ένας πολύνεκρος σεισμός σημειώνεται μετά τον άλλο ανά την υφήλιο. Επίσης σήμερα εξεράγησαν 32 ηφαίστεια. Ή απλώς με τους δυο σεισμούς σε Ιαπωνία ...