ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

mage courtesy of Serge Bertasius Photography @ FreeDigitalPhotos.net
Image courtesy of Serge Bertasius Photography at FreeDigitalPhotos.net

Καλή χρονιά σε όλους με υγεία! Οι εορταστικές μέρες πέρασαν και μας άφησαν με όμορφες αναμνήσεις αλλά ενδεχομένως και με κάποια κιλά παραπάνω. Η αλήθεια είναι ότι το πρόβλημα δεν είναι τόσο τα 1-2 κιλά αλλά η επιβάρυνση του οργανισμού μας με τοξίνες, κορεσμένα λίπη, αρκετό αλκοόλ και πολύ ζάχαρη. Εάν λοιπόν ανήκετε σε αυτούς που υπερέβαλαν σε όλα τα παραπάνω –και μάλλον αποτελείτε την πλειοψηφία- από σήμερα κιόλας ανασυγκροτηθείτε και επιστρέψτε στις παλιές καλές συνήθειες ή υιοθετήστε νέες.

  • Απομακρύνετε τα γλυκά από το σπίτι. Οι γιορτές «επιτρέπουν» μια μικρή κατάχρηση, ωστόσο είναι τροφές μη απαραίτητες για τον οργανισμό με πολλές επιπτώσεις σε όλα τα επίπεδα. Είναι σημαντικό να διατηρείτε σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα τόσο για την καλή μεταβολική λειτουργεία όσο και για την σταθερή πνευματική και μυική σας επίδοση.
  • Μην καταναλώνετε πολλούς απλούς υδατάνθρακες (πίτες, ζυμαρικά, σουφλέ, γλυκά, πίτσες). Εκτός από το γεγονός ότι δημιουργούν υπεργλυκαιμία, οι περισσότερες από τις παραπάνω τροφές συνδυάζουν και μεγάλη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά. Καταναλώστε περισσότερα όσπρια, βρώμη, προιόντα ολικής άλεσης, πολύσπορο ψωμί και λαχανικά ωμά ή μαγειρεμένα. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες βοηθούν στην επίτευξη ευγλυκαιμίας, στο παρατεταμένο αίσθημα κορεσμού, στην καλή λειτουργία του εντέρου και στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.
  • Περιορίστε το αλκοόλ! Ένα ποτηράκι κόκκινο κρασί την ημέρα με το φαγητό είναι αρκετό.
  • Προτιμήστε άλιπες πρωτείνες. Αρκετό χοιρινό και αρνί καταναλώσατε… Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος σε μία φορά την εβδομάδα και αυξήστε την κατανάλωση ψαριών και πουλερικών σε δύο φορές την εβδομάδα. Κατά τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να περιορίσετε την κατανάλωση των λιπαρών τυριών.
  • Πιείτε πολύ νερό! Είναι απαραίτητο για όλες τις μεταβολικές λειτουργίες, για την απομάκρυνση των τοξινών και για τον καθαρισμό των νεφρών. 8-10 ποτήρια διάσπαρτα μέσα στη διάρκεια της ημέρας είναι αρκετά.
  • Σηκωθείτε από τον καναπέ.
  • Καθιερώστε τα 5 γεύματα την ημέρα. Τρία κύρια και δύο ενδιάμεσα μικρογεύματα. Πάρτε ένα καλό πρωινό που να συνδυάζει υδατάνθρακες και πρωτείνες. Προτιμήστε υγιεινά μικρογεύματα όπως φρούτα, παστέλια, ξηρούς καρπούς, κριτσίνια πολύσπορα, γιαουρτάκια. Φάτε το κύριο γεύμα το μεσημέρι και ένα ελαφρύ βραδινό στο οποίο καλό θα ήταν να αποφύγετε τους πολλούς απλούς υδατάνθρακες (π.χ. σαλάτα εποχής +τυρί ή 1 αυγό +1 φέτα ψωμί πολύσπορο. Ή 1 γιαουρτάκι +1 φρούτο ή λιγη βρώμη).
  • Αποφύγετε τις αστραπιαίες δίαιτες! Μην περνάτε από μια υπερβολή σε μια άλλη. Τα κιλά μπαίνουν εύκολα και «ευχάριστα» αλλά απαιτούν χρόνο και κόπο για να χαθούν. Βάλτε το στόχο σας, οργανωθείτε, ενημερωθείτε, παραμείνετε σταθεροί στις αποφάσεις σας και το αποτέλεσμα, αργά ή γρήγορα θα έρθει.

Αποφύγετε τον πανικό και την αυτοτιμωρία! Τίποτα από τα παραπάνω δεν κάνει κακό όταν καταναλώνεται όταν πρέπει και στη ποσότητα που πρέπει.

Φιλικά

Συμεωνίδου Βαρβάρα

Βιολόγος-Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

SGOYRIDHS

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΑΡΑΙΤΕΙ

Τελικά η παραδοχή της αλήθειας φαίνεται πως μόνο σε μπελάδες μπορεί να οδηγήσει έναν πολιτικό στην Ελλάδα. Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Παναγιώτης Σγουρίδης ...