ΈΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Ο λόγος που ο «άλλος κόσμος» θα πουλήσει, είναι ο ίδιος για τον οποίο πουλάνε τα ελληνικά σίριαλ: ξεχειλίζει από κλισέ. Επιστρέφει στον μέσο θεατή όλη τη αμάθεια και την έλλειψη αυτογνωσίας που τον (μας) χαρακτηρίζει. Όλα είναι αυτονόητα: ο Σύριος πρόσφυγας είναι χριστιανός και μορφωμένος και ευαίσθητος· η Σουηδέζα είναι ψυχρή, ορθολογική και «εύκολη» αν και ο αθηναϊκός αέρας και ο Έλληνας εραστής κάπως τη λυγίζουν (στο κάτω κάτω όλοι μας την αγάπη δεν αναζητάμε;)· ο Γερμανός φιλέλληνας ξέρει απ’έξω κι ανακατωτά την ελληνική μυθολογία, υποπτεύομαι πως θα μιλάει τα γερμανικά με ερασμειακή προφορά.

Η ζωή και οι άνθρωποι θα είναι η καλή (καλοί) ή κακή (κακοί). Δεν υπάρχει γκρίζο, δεν υπάρχουν αποχρώσεις: η ζωή στην Ελλάδα μοιάζει με αφίσα του ΕΟΤ στην Πλάκα (λατέρνες, παρεάκια, θερινός με ολόγιομο φεγγάρι), αλλά όπου υπάρχουν προβλήματα (κατά τον Παπακαλιάτη προβλήματα έχει στο Ελληνικό) μετανάστες και χρυσαυγίτες δίνουν μάχη με αληθινά πυρά.

Αν κατάλαβα καλά, το θέμα της ταινίας είναι ο έρωτας που είναι τόσο δυνατός ώστε γεφυρώνει εθνικές, γλωσσικές, ταξικές κ.λπ διαφορές. Αλλά οι «έρωτες» που παρουσιάζει ο Παπακαλιάτης είναι τόσο δυνατοί όσο το Περιέ με λεμόνι. Επίσης δεν είναι καλό που για να σου κάτσει ο έρωτας της ζωής σου πρέπει να κερδίσεις το λότο: το λεωφορείο με την κοπέλα να περνάει διαρκώς από μπροστά σου (στην Αθήνα!), να δουλεύεις στην ίδια εταιρεία με την γκόμενα που καμάκωσες στο μπαρ (ναι, στην Αθήνα!), να αλλάξει η νοικοκυρά σούπερ μάρκετ (εκεί συχνάζουν οι νοικοκυρές) και να πέσεις πάνω της (πάντα στην Αθήνα!)

Πλάκα έχουν μερικά σεναριακά κενά: το κορίτσι δεν κλειδώνει το κινητό και όταν το χάνει ο καθένας μπορεί να χαζεύει τις φωτογραφίες της· όλως τυχαίως ο Παπακαλιάτης κουβαλάει μαζί του φορτιστή iPad στο μπαρ· ο μετανάστης μπαίνει δύο φορές στο λεωφορείο και πέφτει σε έλεγχο και τις δύο φορές (!). Οι παντρεμένοι ξενοκοιμούνται χωρίς το παραμικρό άγχος ή πρόβλημα. Η φοιτήτρια Πολιτικών Επιστημών (αυτό είναι κάτι που οι φοιτητές ανταλλάσσουν αμπελοφιλοσοφίες, αλλά όχι σε καφετέρια, σε αμφιθέατρο) δηλώνει ευθαρσώς «δεν με ενδιαφέρει η πολιτική»… Αν και, τώρα που το ξανασκέφτομαι, φοβάμαι πως αυτό δεν είναι σεναριακό λάθος.

Τα καλά νέα: Η ταινία πρέπει να κάλυψε τα έξοδά της από την γκρίζα διαφήμιση. Μόλις τελείωσε είχα την ανάγκη να σερφαρω με ένα apple πίνοντας μια πέρδικα, φορώντας… οδηγώντας… Μιλάμε η ταινία διακόπτεται για διαφημίσεις πιο συχνά από ότι τα φιλμ στο Σταρ!

Τα κακά νέα: Έχει ένα σωρό νεκρούς σε μάχη στο παλιό αεροδρόμιο και η τηλεόραση ούτε καν διακόπτει το πρόγραμμά της.

Θα θυμόμαστε την Μαρία Καβογιάννη στο ρόλο της νοικοκυράς που είναι κεφάτη γυρίζει από τον Βερόπουλο (ή όποιο τέλος πάντων σούπερ μάρκετ βρεθεί στο δρόμο της). Ύπατη φαντασίωσή της να ξενυχτίσει ανάμεσα στα πολυαγαπημένα της ράφια! Ο Γερμανός εραστής της λαδώνει τον φύλακα και κάνει τα πιο τρελά της όνειρα πραγματικότητα. Αυτό είναι έρωτας. Του τη λέει όμως!

Τυράκια: 2 στα 5. Λόγω ελληνικό προϊόν να πούμε.

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φωτογραφία: Τάσος Νικολάου

ΚΡΑΤΟΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ

Φωτογραφία: Τάσος Νικολάου Η βοήθεια των Ελλήνων στο δράμα των προσφύγων είναι πραγματικά συγκλονιστική. Τόσο που πραγματικά προκαλεί τον παγκόσμιο θαυμασμό, την ώρα που οι ...